In the midle of nowhere - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ria & Cor - WaarBenJij.nu In the midle of nowhere - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ria & Cor - WaarBenJij.nu

In the midle of nowhere

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Ria & Cor

21 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Het was weer vroeg op want we moesten om half acht inchecken voor de boot. De zee tijdens de overtocht van Steward eiland naar het "vaste" land was een stuk rustiger dan op de heenreis.
Een lange maar prachtige rit naar Dunedin alwaar het zoeken was naar een VVV-kantoor die ons zouden kunnen helpen bij de route naar ons onderkomen. Het VVV-kantoor was niet te vinden en uiteindelijk ben ik een kroeg ingestapt om de weg te vragen. Het bleek een nederlandse eigenaar te zijn die hier 8 jaar woonde en een gast afkomstig uit Nederland die hier al 40 jaar woonde. Het bleek al gauw dat wij er voorlopig nog niet waren en minstens nog 15 km hadden te gaan. Dat waren ook 15 moeilijke kilometers, smalle grind wegen en bochtig. Uiteindelijk kwamen uit in de midle of nowhere waar verder niets anders is dan een paar huizen.
Vanmorgen hebben we een wandeling langs de kust gemaakt en een stuk of 8 zeehonden gezien. Vanmiddag maken we een toer waarbij albatrossen, zeehonden en pinguïns te zien zijn. We zullen afwachten.

• 21 Maart 2015 - 09:14

Petra:

Hallo daar. Tjonge wat een avontuur. Als ik zo op de kaart kijk zie ik heel veel zee en nog eens zee.
    Dat laatste stuk zal wel heel enerverend zijn geweest langs bochtige, smalle grindpaden. Maar jullie bikkels hebben het overleefd. Dit zullen jullie niet zo snel vergeten denk ik.
    Nog een korte week voor de boeg.
    Genieten nog even......

• 21 Maart 2015 - 09:31

Heleen:

Wat een genot om op deze manier met jullie mee te reizen. Prachtige afwisselende reis. Ik vermoed dat jullie harde schijf ondertussen vol raakt van de vele indrukken. Geniet er maar lekker van.

• 21 Maart 2015 - 10:10

Ina:

Jullie beleven echt wel veel in deze reis, maar wel super leuk allemaal en belangrijkste jullie komen altijd op de plaats van bestemming aan.
    Geniet nog maar van de aankomende week.

• 21 Maart 2015 - 17:17

Peter De Vries:

Fascinerend he, dat je altijd en overal mensen tegenkomt die hun roots in Nederland hebben liggen. En ik ben het mede de mede lezers eens dat jullie harde schijf inderdaad wel een beetje zal vollopen. Gelukkig hebben jullie de foto`s nog en kunnen jullie de verhalen nog een keertje doorlezen. Dat helpt om op regenachtige dagen de reis nog een keer te kunnen beleven. Fluister die zeehondjes maar in dat het binnenkort in Nederland ook zomer wordt en wij in de buurt van Petten een prachtig strand voor hun hebben gecreëerd. Nog veel plezier en doe het voorzichtig aan de laatste dagen.

• 21 Maart 2015 - 19:54

Betsy En Herman:

Hoi lieve mensen,
    Volgens ons (en zo te lezen) hebben jullie het prima naar jullie zin.
    Geniet er lekker van.
    Groetjes en een knuffel ui koud NL

Betsy en Herman

• 24 Maart 2015 - 08:20

Gerda R.:

Jongens, wat een belevenissen allemaal...