In Napier - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Ria & Cor - WaarBenJij.nu In Napier - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Ria & Cor - WaarBenJij.nu

In Napier

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Ria & Cor

28 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Napier is in 1934 verwoest door een aardbeving en nadien weer opgebouwd in een "art deco"-stijl; verschillende vormen en kleurrijk.
Een rondrit in een treinauto was wel leuk maar kort want men verwachtte een cruiseschip en blijkbaar was het nodige daarvoor al gereserveerd.
Dan naar het nationaal aquarium waar men een ondergrondse tunnel van 6 cm dik glas heeft gebouw in een enorm aquarium met haaien, roofvissen, enz.
Bij binnenkomst vroeg ik naar seniorenkorting, dat kregen we nl. bij veel dingen, maar daar niet. De man achter de kassa vroeg hoe mijn dag was. "Until for a moment fine but now no more". Scheen hij niet leuk te vinden!?

• 28 Februari 2015 - 09:47

Peter De Vries:

Waarde Cor en Ria,
    En net terwijl ik door jullie verslagen aan het lezen ben, verschijnt er een nieuw verslag. Opgetekend door een zuinige Hollander. Altijd afdingen natuurlijk. Hoe durf je dat en dat nog wel met oneigenlijke argumenten. In de ogen van de arme kassier zijn jullie stel backpackende pubers. Dus niks korting. Een mooi opgepoetste Bello trouwens.
    Geniet ervan.
    Peter de Vries

• 28 Februari 2015 - 10:26

Ina:

Weer een leuke dag gehad en zo gaan er nog vele volgen voor jullie.
    Cor wel blijven afdingen hoor, kan je misschien nog een keer zo'n reis maken ;)

• 28 Februari 2015 - 11:35

Janny:

Zooooooo! Zuinige pief!!!!!!!!! Maar vragen staat vrij ! Geniet lekker verder!!!! Groetjes uit Egmond!

• 28 Februari 2015 - 14:03

Peter De Vries:

Waarde Cor en Ria,
    Nou, ik ben weer bij hoor. Al jullie verslagen gelezen. Het is vast een mooie reis. Dapper ook van Ria dat ze wel tot aan haar enkels in het water van Lake Tarawera heeft gestaan. En dit nadat jullie net hadden vernomen dat er in dat meer de vreselijke bullebak leeft. Blijf mooie dingen zien en blijf ons op de hoogte houden. In Alkmaar schijnt momenteel het zonnetje en staat een stevig windje dus is het fris buiten.
    Groetjes,
    Peter de Vries

• 01 Maart 2015 - 09:05

Liesbeth:

Eindelijk jullie verhalen kunnen lezen. Comp gecrashed grrr.
    Wat een mooie indrukwekkende reis tot nu. Geniet er vooral van!
    Goed om te horen dat jullie hierdoor nog niet verandert zijn
    en echte Hollanders blijven