Op het zuidelijke eiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ria & Cor - WaarBenJij.nu Op het zuidelijke eiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ria & Cor - WaarBenJij.nu

Op het zuidelijke eiland

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Ria & Cor

03 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

Het weer is nog steeds prima. Zonnig, boven de 20 graden, lekker briesje en bijna geen regen gehad. Slechts een paar keer toen we op de terugweg waren naar ons onderkomen en we in de auto zaten.
Vandaag zijn we na de auto ingeleverd te hebben met de ferry overgestoken van Wellington naar Picton. Een prachtige en rustige vaart. Wanneer je het zuidelijke eiland nadert is het net alsof je door de noorse fjorden vaart maar dan niet zo hoog.
Op de kade weer een auto opgehaald en ook hier liet de routebeschrijving ons in de steek. Die ging niet verder dan Picton en Anakiwa, ons huidig B&B, ligt ca. 30 km westelijk van Picton. Na wat omzwervingen hebben we het toch gevonden zoals blijkt anders zat ik nu niet (weer) een verslag te schrijven.
De natuur is prachtig hoewel het meer waaraan wij zitten wat wel water kan gebruiken.
Ze zeggen wel eens dat de Hollanders overal een slaatje proberen te slaan, nou de Nieuw-Zeelanders weten er ook wat van. Toen wij aankwamen liet de gastheer ons onze kamer zien en zei dat als wij die te klein vonden een grotere kamer konden krijgen a raison van $50 (€ 35) extra per nacht. Die kamer is ook groter en heeft een ligbad, nou en ...! De flephaas!

Wordt vervolgd (want jullie verwachten niet anders :-) )

Vanaf ons balkon hebben we een prachtig uitzicht op het meer

• 03 Maart 2015 - 17:10

Truus Van Der Plank:

Wij hadden een camper en dan is het iets makkelijker wat het vinden van een slaapplaats betreft. En ja, wat Fjorden betreft. De bergen aan de kust van Noorwegen zijn ook niet meteen erg hoog hoor. Maar je begrijpt nu mijn dochter wel wanneer die zegt het gevoel te hebben in Noorwegen te wonen met een middellands zeeklimaat. Gaat het links rijden steeds meer wennen?